ماهی غذای سلامتی   Abzigostaran Tethys
  Create an account
منوی اصلی
· صفحه اول
· لینکستان
· مقالات
· موضوعات
· معرفی به دوستان
· نوشته روزانه کاربرن
· نظرسنجی ها
· پیغام خصوصی
· آرشیو مطالب
· آرشیو ردیفی اخبار
· انجمنهای گفتگو
· ارتباط با ما
· ارسال اخبار
· بهترینهای سایت
· جستجو
· دریافت فایل
· صفحه شخصی
عناوین خبری

زیست شناسی
[ زیست شناسی ]

·هشدار
·جابجايي غيرحرفه اي آبسنگ هاي مرجاني
·دستگاه شناسايي مرجان هاي دريايي
·هشدار ...
·مبارزه بيولوژيکی با «شانه‌دار» مهاجم
·تلف شدن آبزیان در لرستان
·صید فک خزری
·احداث جاده ميانگذر تالاب انزلي قطعي شد
·خاك رس وضعيت را وخيم تر مي كند
10 پیوند برتر
· 1: هفته نامه سلامت
· 2: سازمان شیلات ایران
· 3: شیلات استان خوزستان
· 4: مجله علمی شیلات
بهترین مطالب روز
تاکنون مطلبی به عنوان مطلب پربیننده انتخاب نشده است .
اخبار: خواص روغن ماهی
ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 1 بهمن، 1388 توسط ehsan
خبری

روغن ماهی اکسیر زندگی است



تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن ماهی به دلیل اثرات بیولوژیکی که روی روند پیر شدن دارد واقعا می‌تواند به عنوان اکسیر زندگی نام گذاری شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن ماهی به دلیل اثرات بیولوژیکی که روی روند پیر شدن دارد واقعا می‌تواند به عنوان اکسیر زندگی نام گذاری شود. اسید‌های چربی که در ماهی‌هایی مانند قزل آلا و ساردین یافت می‌شود می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.به دلیل همین خواص عالی پزشکان توصیه می‌کنند حداقل دو بار در هفته روغن ماهی مصرف شود ، اما بسیاری از مردم به این نکته توجه نمی‌کنند. اما اکنون دانشمندان به دلیل آن‌که چرا روغن ماهی تا این اندازه برای سلامتی ما مفید است پی بردند.این کشف که با مطالعه روی تعدادی از بیماران قلبی به دست آمده است می‌تواند دلیل مفید بودن اسیدهای چرب موسوم به امگا 3 را توضیح بدهد. پزشکان متوجه شدند این اسید‌ها خاصیت محافظتی در سلول‌های بدن دارند و هم‌چنین می‌توانند شانس نجات یافتن از حملات قلبی را کاهش داده و میزان ضایعات ذهنی را که همراه با پیر شدن در انسان‌ها رخ می‌دهد کاهش دهند. این اسیدها می‌توانند از تغییرات خاصی که در ناحیه چشم صورت گرفته و منجر به پیری می‌شوند پیشگیری می‌کنند. آزمایشات روی موشها نشان می‌دهد ، در صورت مصرف امگا 3 عمر آن‌ها تا یک سوم افزایش پیدا می‌کند. دکتر رامین فرزانه فر از دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ث می‌توانند از پیر شدن سلول‌ها در بیماران قلبی و عروقی جلوگیری کنند. پیر شدن سلول‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهد.البته دانشمندان هنوز هم در مورد پیشگیری این اسیدهای چرب در جلوگیری از پیر شدن فیزیکی و ظاهری مانند جلوگیری از چین و چروک‌های صورت به شواهد کافی دست پیدا نکرده اند. مطالعه روی 608 بیمار قلبی نشان داد بیمارانی که مقادیر زیادی از امگا 3 در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند بهتر می‌توانند از سلول‌های بدن خود محافظت کرده و خطر حملات قلبی را نیز تا حد زیادی کاهش دهند

منبع :عصر ایران

 
ورود
نام کاربری

رمز عبور

چنانچه تاکنون عضو این سایت نشده اید می توانید با تکمیل فرم مخصوص عضویت به جمع کاربران این سایت بپیوندید و از امکانات مخصوص کاربران استفاده کنید .
پیوندهای مرتبط
· مطالب بیشتر در مورد خبری
· سایر مطالب نوشته شده توسط ehsan


پربازدیدترین مطلب در زمینه خبری:
مقاله برتر نخستين همايش شيلات کشور

امتیاز دهی به مطلب
امتیاز متوسط : 0
تعداد آراء: 0

لطفا رای مورد نظرتان را در مورد این مطلب ارائه نمائید :

عالی
خیلی خوب
خوب
متوسط
بد

انتخاب ها

 چاپ این مطلب چاپ این مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

موضوعات مرتبط

خبری

"ورود به سیستم" | ورورد به سیستم / عضویت در سایت | 0 نظر شما چیست؟
این سایت در قبال مطالب طرح شده توسط کاربران هیچگونه مسئولیتی ندارد .
مسئولیت مطالب و نظرات ارائه شده بر عهده کاربر ارائه کننده مطلب می باشد .

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.03 ثانیه